Skip to content

Reply To: Show must go on – maaliinlaskukisat 14.9. (MIK ei osallistu)

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Show must go on – maaliinlaskukisat 14.9. (MIK ei osallistu) Reply To: Show must go on – maaliinlaskukisat 14.9. (MIK ei osallistu)

#10089
Miika Asunta
Participant

One thing not mentioned yet – the idle power landings will be commenced from 1000ft AGL which equals to 1400ft MSL at Hyvinkää, the last one – power-on landing – can be done at normal 1100ft MSL traffic circuit altitude.

Note the noice abatement areas shown at published charts. There will be funeral services at the crematorio graveyard. Instructions to avoid will be given in pilot briefing. There are easily identified landmarks (tall yellow building) that will help keeping the circuit wide enough.

Runway 04: normal lefthand circuit, climb to 1400ft, and commence spot landing from downwind. (There are obstacles on south side of final 04 that prevent using traditional right-hand 8-figure for spot landing).

Runway 22: right hand traffic circuit. Using traditional spotlanding 8-figure or commencing from downwind will be decided at jury’s meeting, and will be explained at the pilot briefing.

Using QFE setting (setting altimeter to 0 on ground) is not recommended as the setting is easily forgotten for the return flight – 1300ft at Hyvinkää QFE is 1700ft MSL, and you very likely going to penetrate Helsinki TMA lower (1300ft) without clearance.

It’s a very good idea to practice in advance at EFHV, it will take some time get used to the environment.

* * *

Kilpailusuoritukset aloitetaan 1400 jalan korkeudesta (MSL) / 1000 jalkaa maanpinnasta. Kiitotielle 04 aloitus joka tapauksessa myötätuulesta (lentoesteiden takia), 22:lle joko myötätuulesta tai perinteisellä kahdeksikkokuviolla – kumpaa käytetään selviää alkubriiffauksessa.

QFE-asetuksen käyttöä ei suositella, koska se unohtuu helposti paluulennolle, ja siitä taas seuraa paperitöitä – 1300 ft Hyvinkään QFE:llä on n, 1700ft MSL, joten Helsingin TMA:n puhkaisee heti Ridasjärven jälkeen helposti.

Melurajoitusalueet käydään läpi briefingissä ennen kilpailua. Tärkein näistä krematorion hautausmaa, jonka välttää helposti jättämällä korkean keltaisen rakennuksen itä- ja pohjoispuolelta laskukierroksen sisäpuolelle. (Jos 22 käytössä tyhjäkäynnillä lähestyminen tapahtuu hautausmaan ja kentän välistä).

Aihe: .