Skip to content

Reply To: Lentokone OH-COX:in tilalle??

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Lentokone OH-COX:in tilalle?? Reply To: Lentokone OH-COX:in tilalle??

#10136
Pietu Pohjalainen
Participant

Minulla on muistikuva, että Rotax-Katanat voivat olla jopa paremmin kuormattavia kuin Continentalit. Tämä siis nettitietojen perusteella, [strike]en ole minkään Rotax-Katanan punnitustodistusta nähnyt[strike]. Yhden 100hv-Katanan punnitustodistuksen olen nyt nähnyt.

Rotaxin paino n. 60kg vs. Continentalin paino n. 120kg.

OH-KAT:in perusmassa on tuolta löytyvän Excelin mukaan 563 kg.

Ehkäpä joensuulaiset (OH-JIK) tai Bremer Air (OH-DAA) osaisivat valaista asiassa? Noissa molemmissa taitaa olla pienempi, 80hv pata. Sopineeko peruskoulutukseen?

Jussin mainitsema DA20-100 lienisi tässä suhteessa viisaampi? Varmaan tietysti sitten kuluttaa myös enempi.

Kysyin tuon yllä mainitun ranskalaisen W&B -sheetiä, löytyy osoitteesta: http://www.cs.helsinki.fi/u/pohjalai/FGLRN-WB.pdf

Avion vide = tyhjä kone = 518 kg

Equipage = miehistö

Essence= bensiini

Bagages = kapsäkit

Liikevaihtoverovapaudesta: “Yes it is VAT free because aircraft owner is french private person”

Pitääkö kerhon muuten saada konehankinta tehtyä tänä vuonna, jotta vakuutuskorvaukset eivät näytä voittoa tilinpäätöksessä, vai voiko sen tulon jotenkin rahastoidavarastoida tulevia vuosia varten?

Aihe: .