Skip to content

Reply To: "KOKEMUKSIA" FINLAND AIRSHOWSTA

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu "KOKEMUKSIA" FINLAND AIRSHOWSTA Reply To: "KOKEMUKSIA" FINLAND AIRSHOWSTA

Tämä ei tietenkään liity MIK:iin, vaan kertoo jotain joidenkin järjestysmiesten ja virallisten järjestäjien toiminnasta. Olin viikonvaihteen merellä, mutta tulin sunnuntaina illalla klo 20 maissa Malmille tarkoituksena siirtää näytillä ollut OH-U656 asemataso 1:ltä asemataso 2:lle ja halliin. Tulin autoliikenteelle suositettua väylää pitkin ja vastaan tuli hiljakseen poistuvia ajoneuvoja, kaikki näytökseen liittyvä toiminta oli loppunut, kun punakka ja pyöreä puolen hehtaarin kokoinen järjestysmies pysäytti miut ja kysyi minne olen menossa. Vastasin KILA:an ja kun hän kysyi mitä varten, kerroin aikomuksesta siirtää konetta pois ja tehdä joitakin muiden koneiden huoltoon liittyviä tarkistuksia lähinnä jarrujen säätöjä. Aluksi hän totesi, että ei ole mitään järkeä tulla tänne nyt, kun kaikki on ohi, ja miksi juuri nyt olen siirtämässä konetta ja eikö niitä huoltoja voi tehdä huomenna? Kun kerroin hänelle, ettei konetta voi siirtää näyttelystä pois ennen kuin se on loppu ja se kannattaa siirtää pois asematasolta yksi jo tänä iltana, jotta asemataso on huomenna vapaana sen vakituisille käyttäjille ja kun kerroin hänelle, että on parempi tehdä huoltotoimenpiteet nyt illalla, jotta aamulla, jos säätä on koneen varanneet pääsevät heti lentämään., niin järjestysmiehestä irtosi tekstiä, jota en kykene toistamaan, kun hän veti henkeä pistin ikkunan kiinni ja ajoin pois. Hän ei jossut perään. Lentonäytos oli varmaan muuten hieno, mutta jos järjestysmiesten pinna palaa heti alussa ja hehkuu vielä lopussa, niin olisiko heidän valintaansa ja briefaukseen syytä kiinnittää huomiota.

– Lauri Tarkkonen

Aihe: .