Skip to content

Reply To: Mitä lentäminen Helsinki-Vantaalta maksaisi MIK:lle

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Mitä lentäminen Helsinki-Vantaalta maksaisi MIK:lle Reply To: Mitä lentäminen Helsinki-Vantaalta maksaisi MIK:lle

Tähän ei kukaan oikein jaksanut tarttua. Muotoilen asian hieman toisin. Olen onnistunut saamaan MLY:lle kutsun tulla eduskunnan liikennevaliokuntaan kertomaan miten Malmin lentokentän katoaminen tulee vaikuttamaan Suomen ilmaliikennestrategiaan. Eräs teema, jota yritämme siellä ajaa on osoittaa, että Malmin kenttä on ilmailun tärkein sisäänheittopaikka. Suuri osa ammatitlentäjistä saa täällä koulutuksensa ja on aloittanut harrastelentänä. Olisi myös pystyttävä sanomaan miten siirtyminen vaikkana Hyvinkäälle vaikuttaa.

Olen tästä kirjoitanut jonkun verran Facebookissa eri juonteisiin, mutta minulla ei ole mitään konkreettisia arvioita. Ei mniitä kenelläkään ole, mutta jos voisimme kuitenkin saada jotain arvioita, vaikkapa kustannusten, siis sekä raha että aika vaikutuksesta muutosta Hyvinkäälle tai jonnekin rakennettavalla uudella kentällä. Paljonko se vähentäisi koulututa, lentämistä yms

Tavoitteena olisi saada jotain konkreettista, jota voisi käyttää vastaukseena kysymykseen, jonka joku liikennevalkiokunnan jäsen varmasti esittää: Mitä vaikutsta muutolla pois Malmilta olisi? Kustannuksiin, toiminnan volyymiin, etc.

Mieluummin pikapuoliin, en tiedä vielä milloin kokous on, mutta siitä luvattiin tietoa alkuviikosta.

t. Lauri

Aihe: .