Skip to content

Reply To: CTL kunto

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu CTL kunto Reply To: CTL kunto

#9712
Marko Einamo
Member

Hyvä, että pääsit lennolle Mikko. Tuo rullavyön lisäys penkin alle tuli tehtäväksi kaikkiin cessnoihin 5-6 vuotta sitten. Penkkien kiskot ovat ilmeisesti alumiinia ja kuluvat nopeasti . Kiskoja vaihdetaan/vaihdettiin säännöllisesti noin 500h välein. Cesnoille on maailmalla tapahtunut onnettomuuksia, jossa pilotin penkki on lähtenyt liukumaan lentoon lähdössä taaksepäin ja ainoa tuki josta vetää vastaan on ollut luonnollisesti sauva!

Ilmeisesti onnettomuudet eivät loppuneet pelkillä kiskojen vaihto määräyksellä, joten tuollainen inertia rulla tuli pakolliseksi. En nyt muista onko samanlainen rulla myös SRH:ssa vai onko cessnan tuotekehitys ratkaissut 2000 luvun malleissa penkki ongelman jotenkin toisin.

CTL:n takaluukun lukkon jousi on rikoutunut ja lauantain pilotit teipasivat luukun valkoisella ilmastointiteipillä kiinni ! :-) Tilataan uusi lukko cessnalta ja peltiseppä vaihtamaan lukko. Pilotin oven lukko onkin jo listalla.

Eli vanha on kone ja monimuotoiset ovat vaivat.

Muuten mekaanikkojen mukaan CTL käynnistyvyyteen on vaikutanut myös heidän oivallus vaihtaa 45 psi tulppien tilalle 85 psi tulpat.

Aihe: .