Skip to content

Reply To: SRH:n tankkauksesta

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu SRH:n tankkauksesta Reply To: SRH:n tankkauksesta

#9882
Miika Asunta
Participant

Tosiaan 180hp CTL on puhtaasti neljän hengen kone (kantaa täysillä tankeilla neljä normaalipainoista + 45 kg tavaratilassa), ja neljälle jaettuna kulutkin alkavat olla siedettävällä tasolla.

Tankkauskäytännöistä ei ole laadittu sitovia toimintaohjeita, koska on oletettu että pilotit hiukan katsovat mitä suunnitelmia muilla on ja neuvottelevat keskenään. Kerhon kannalta on tärkeintä että koneet lentävät mahdollisimman paljon.

Taannoin CAU-aikoina Kanasen kanssa oli sovittu tankkausmahdollisuudesta itsepalveluna tankkiautosta, mutta tämä edellyttäisi perusteellista käyttökoulutusta ja toisaalta rutiinia että homma toimisi asiallisesti ja sujuvasti. Ei ihan taviskerholaisen hommaa.

Kiusallista on joskus ollut palata illalla vähän ennen kymmentä tietäen että seuraava pilotti ei pääse mitenkään aamuseitsemältä liikkeelle, vaikka tankkausta yritettiin järjestää Pirkkalaan, mutta sillä olisi taas vaarannettu ehtiminen Malmille iltakymmeneksi.

Bensa-172 tyypit on hyvä joka tapauksessa olla olemassa – jos muuta kalustoa ei ole saatavilla BF:ltä voi tarvittaessa järjestyä kone alle lyhyelläkin varoitusajalla.

Miika

Aihe: .