Skip to content

Coxin ongelmia

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Coxin ongelmia

  • This topic is empty.
Viewing 7 reply threads
  • Author
    Posts
    • #8935

      Tirronen on selvillä Coxin tilanteesta. Cox halliin tunniksi ennen seuraavaa lentoa.

      Paavonen

    • #9808
      Marko Einamo
      Member

      Sisälämppärin toiminnan ongelma oli lauenneet lämpö laukaisimet. Lämpölaukaisimet 2kpl on lämmittimen päällä olevat pienet mustat painokytkimet. Lämmitin tulee sijoittaa niin, että sillä on mahdollisimman paljon ilmaa ympärillään ja pienillä pakkasilla asettaa vain puolelle teholle.

      Etulämpömittari on myös nyt korjattu (johto oli katkennut).

      Kone on nyt korjattuna ulkona ja sähköissä lämppäri päällä. Ilmoittakaa jatkossakin vioista kalusto@mik.fi osoitteeseen.

      marko

      ps. Jos löydät koneen ulkona siinä kunnossa että sulatusta ennen seuraavaa lentoa tarvitaan tulee se mahdollisuuksien mukaan siirtää halliin sulamaan. Jos hallista löytyy kerhoin toinen kone niin sen voi siirtää (mahdollisuuksien mukaan ) ulos jolloin vältymme 15-25 euron hallipaikkamaksulta(vrk taksa). Pääasia on kuitenkin, että saadaan koneen pidettyä lentokelpoisena.

    • #9809
      Simo Aro
      Member

      Lentomukavuuteen vaikuttavana asiana voisi vielä esittää, että olisi mukava jos istuinvyöt jätettäisiin istuimen/selkänojan päälle, eikä lattialle/takatavaratilaan. Varsinkin COX:n tavaratila tuntuu olevan kroonisesti märkä, minkä takia esim. tänään lennolle lähtiessäni tavaratilassa levänneet istuinvyöt olivat läpimärät.

    • #9810
      Esko Tirronen
      Participant

      Veden pääsyn syytä COX:n tavaratilaan on yritetty selvittää ties kuinka kauan ja mahdollisia vuotopaikkoja on tukittu eri tahojen toimesta useaan otteeseen siinä ilmeisesti onnistumatta. Jos joku keksii, mistä vuotaa, niin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan ja korjaavat toimenpiteet tehdään.

      Lentäminen ulkona säilytettävillä kerhon koneilla tälläisena vuodenaikana on haastavaa. Jokaisen lentäjän olisi syytä huolehtia lentonsa jälkeen, että kone jää siistiin kuntoon, ohjainlukko, pitotputken suoja ja pyöräpukit paikallaan, ankkurointiköydet kiinni, lämmöt päällä ja suojapeitteet asiallisesti laitettuna.

      Kalustotiimi

    • #9811

      Tämä voi olla väärä paikka tälle, mutta kiinnostuksesta kysäsen kuitenkin. Onko COXin moottorilämmittimessä vikaa vai löytyykö vika käyttäjästä/lentäjistä, kun tuntuu aina olevan moottori jääkylmä kun koneelle tulen aamulla (muutaman kuukauden sisällä usein kylmä ollut siis), vaikka lämmitinjohto on kiinni ja sisälämmitinkin päällä? Onko siinä jokin ajastin, joka säätää koska lämmitin on päällä vai miten homma toimii kun ei tuo lämmitin tunnu päälle lähtevän vaikka johdon pistää paikoilleen.

      Näihin jos saisi hieman viisaammalta vastausta, olisin hyvin kiitollinen.

      // Peter

    • #9812

      Duplikaatio

    • #9813
      Esko Tirronen
      Participant

      Oheisen kaltaisista ongelmista kannattaa välittömästi ilmoittaa kalustovastaaville kalusto@mik.fi maililla, jolloin tieto saadaan ja korjaaviin toimenpiteisiin osataan ryhtyä. Koneeseen asennettiin alkutalvella uusi moottoritilan lämmitin, joten asian piti siltä osin olla kunnossa. Lämmittimessä on ylikuumennusuoja, joka saattaa laueta, jos lämmitin kytketään päälle heti lennon jälkeen moottorin ollessa kuuma. Lämmitin käynnistyy jäähdyttyään, kun virtasyöttö kytketään pois ja päälle. Aikaisemmassa selvässä häiriötapauksessa oli moottoritilan sähköliitin löystynyt. Selvitämme asian.

      // Kalustotiimi

    • #9814
      Marko Einamo
      Member

      Niin ja muistattehan ettei pakasella moottoria saa käynnistää ilman esilämmitystä. Eli moottori lämmitys on saatava päälle ennen käynnistystä tavalla tai toisella.

Viewing 7 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .