Skip to content

EFHF – EFVR välille kaveria

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu EFHF – EFVR välille kaveria

  • This topic is empty.
Viewing 5 reply threads
  • Author
    Posts
    • #9152
      LATVALA
      Member

      Moi,

      Kuljen viikottain Varkauteen töihin ja olen varanut OH-STL loka-marraskuun aikana näitä reissuja varten. Jos saisin kaverin lentämään koneen takaisin Varkaudesta Helsinkiin tai vice versa, olisi STL käytettävissä myös muille.

      Jos kiinnostaa, niin ottakaa yhteyttä.

      Tomi Latvala 0407202575

    • #10481
      Miika Asunta
      Participant

      Kerhon varauskirjaetiketin

      http://www.mik.fi/malmin-ilmailukerho-ry/uutiset/varauskirjaetiketti/

      periaate on että yhden koko päivän voi varata jos sen aikana kertyy vähintään 2h ilma-aikaa. HF-VR-HF lennoista kertyy ilma-aikaa yhteenä noin 3h – eli esimerkiksi yhden päivän työmatka on näissä puitteissa ok.

      Yli kahden vuorokauden varaukseen pyydetään kerhon hallitukselta lupa – hakemus on vapaamuotoinen, ja lähetetään osoitteeseen hallitus@mik.fi -, joka myönnetään jos tuo 2h lentoaika keskimäärin täytyy per päivä. (Esimerkiksi viime kesän Euroopan kiertueella lentoaikaa kertyi 13 päivässä keskimäärin 3,5h tuntia per päivä, yhteensä melkein 46 tuntia.)

      Pitkiä varauksia voi olla kerrallaan yksi per lentäjä, ja muutenkin avointen varausten määrä pitäisi rajoittaa neljään per lentäjä. Tästä on koululentojen osalta joustettu.

      Eli – kerhon konetta ei varata seisottamista varten, vaan tarkoitus on lentää mahdollisimman paljon.

      Jos haluat varata koneen eksklusiiviseen omaan käyttöön ilman mitään rajoituksia, Malmilta löytyy konevuokraamo tätä varten.

      Tähän vuodenaikaan matkalentojen touteutuminen on aika epätodennäköistä, ja paikallislentojenkin sääikkuna voi olla hyvin lyhyt, joten koneiden pitäisi olla ensisijaisesti kerholaisten käytettävissä Malmilla. Riski sään takia jumiin jäämiseen on iso – IFR:stä ei paljon iloa ole, koska STL:ää ei voi lentää jäätävissä olosuhteissa.

      Talvikaudella konetta ei säilytetä maakunnassa ulkona, mahdolliseen yöpymiseen pitää järjestää hallipaikka. Jos ulkona seisomisen aikana ehtinyt kertyä jäätä siipiin ja kuomuun, voi kestää aika kauan ennenkuin se saadaan takaisin kotiin!

      Kuulostaa nillittämiseltä, mutta koneitten pitää lentää, jotta ne maksavat olemassaolonsa.

      * * *

      Idea siitä että toinen pilotti tulee kyytiin ja lentää koneen takaisin Malmille, tai lentää koneen Varkauteen ja lennät takaisin, on oikein hyvä – mutta konetta ei voi jättää perille päiväkausiksi seisomaan, niinkuin varauskirjasta voisi tällä hetkellä päätellä.

      Miika

    • #10482

      Olen samaa mieltä Miikan kanssa, mutta jos kalenteriini sopii, niin lennot Varkauteen voisivat sopia hyvin, varsinkin nyt kun aikaa vaautuu kansalaisaloitteen nimien keräämisestä, :-) Täytyy katsella varauskirjaal

    • #10483

      Hieman täydennystä vastaukseeni. Näin syksyllä ja muulloinkin kaikki tapahtuu tietenkin säävarauksella. Lento EFHF – EFVR . EFHF on käsittääkseni aika normaali matkalento, jossa yhden legin pituus on noin 150 nm, jos Varkaudessa saa kahvit kentällä, niin puolen tunnin tauko ja sitten sama takaisin. Iltapäivällä toinen samanlainen. Jos aamulla ei ole lentosäätä, niin Tomi joutuu miettimään vaihtoehtoista kuljetusta ja jos iltapäivällä on, niin sitten vain menoksi ja Tomi pääsee lentämään takaisin. Jos hän jää Varkauteen, niin mikäli toisena päivänä on lentosäätä iltalentoon, niin sitten lennetään, ellei niin lento peruutetaan. Tässä ei mielestäni rikota kerhon varausetikenttiä ja koneen mahdollisuus olla omalla paikallaan hallissa ei ole yhtään huonompi kuin jos kone olis muiden jäsenten matkalennossa. Koska yhden legin lentoaika olisi vähän alle puolitoista tuntia, niin yhdellä tankilla pitäisi selvitä ihan kohtuullisesti. Mielesstäni ajatus, että kerhon piiristä etsitään pilotti, joka lentää koneen edestakaisin on ihan hyvä ja kannatettava. Myös se, että etsitään kaveria täällä on hyvä, sillä olen kuullut, että tällainen matkalennon jakaminen on yleistä, en vain ole koskaan kuulluut sellaisesta kuin jälkeenpäin, :-) lauri.tarkkonen@gmail.com 040-5011014.

    • #10484
      LATVALA
      Member

      Jeps! Tarkoituksena olisikin muuttaa varausta (myös muita marraskuussa korvamerkattuja) sellaiseksi, että kone jäisi myös muille käyttöön. Korostan tätä jos se ei käynut keskustelun avauksesta selväksi.

      Homma on ns. “on progress” eli keskustelua toisen pilotin kanssa on ollut ensi viikon lennoista ja kaikki menee hyvin.

    • #10485
      Pekka Aakko
      Participant

      Mulla on siellä varaus myös, sitä voidaan muutella kanssa ihan teidän tarpeiden mukaan. Näyttää muutoinkin siltä, että omat koululennot alkaa olemaan pulkassa, teoriakoe torstaina ja jos menee läpi, niin tarkkaria varailemaan :-)

      Joten poistelen omia varauksia pois heti kun tiedän miten saan koululennot tehtyä ja muutoinkin niitä voi kyllä käyttää, jos Lauri haluaa lähteä keikan heittämään. Lopputuloshan on sitten se, että kone on loppuviikon Malmilla muidenkin käytössä.

      Pekka

Viewing 5 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .