Skip to content

FAA PPL

• This topic is empty.
Viewing 2 reply threads
  • Author
      Lauri Liehu
      Member

Moi,

Loppukesän reissua suunnittelemassa ja ajatuksena olisi hankkia FAA kelppari JAA kirjan rinnalle.

Olen kuullut, että jotkut ovat näin tehneet ja nyt kaipaisin apuja siihen miten homma tehdään.

Jos homma tarvii kohteessa tarkkarin lentämisen niin osaisiko joku suositella koulua Los Angeles – San Fransisco?

//LL

Marko Tolvanen
      Participant

Moi

Aika helposti menee, täytä hakemus joka löytyy FAA:n sivuilta:

http://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/media/verify61-75.pdf

Lähetät sen (kannattaa toimia jo nyt HETI, jos loppukesästä olet menossa), sitten kun olet jenkkilässä niin varaat ETUKÄTEEN ajan sinne toimistoon mistä aiot lupakirjasi hakea -> menet sinne ja sinua haastatellaan jonkin aikaa + samalla saat väliaikaisen todistuksen kelpuutuksesta ja muutaman viikon sisällä muovinen lupakirja tulee suoraan kotiisi.

Ja mikä parasta -> koko prosessi ei maksa dollariakaan :)

Hyviä lentoja,

t.Marko Tolvanen

Pietu Pohjalainen
      Participant

Moi,

Markon ohje HETI toimimisesta on oikea.

Verifikaatiolomakkeen kiertäminen FAA:sta Suomen tarkistuksen kautta takaisin FAA:han ja siitä takaisin hakijalle kestää helposti sen 3 kuukautta.

Nimim. kahdesti siellä Amerikassa käynyt lomakkeiden ollessa vetämässä. Ensimmäisellä kerralla postinkantaja toi vastauksen samaan aikaan kun itse tulin takaisin. Toisella kerralla lomake tuli Suomeen samanaikaisesti kun itse olin siellä Amerikassa. Vaikka vastauslomakkeen sainkin faksilla sinne hotelliin, niin kalenteriaika loppui toimistoaikaa varatessa.

Eli paljon ennakointia on avainsana.

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .