Skip to content

Jäsenkyselyn tulokset

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Jäsenkyselyn tulokset

  • This topic is empty.
Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #8946
      Jussi Ahonen
      Member

      Olisiko mahdollista saada jotain tietoa jäsenkyselyn tuloksista? Ainakin kiinnostaa se millaisia ajatuksia on kaluston kehittämisestä.

      t.

      Jussi

    • #9834

      On mahdollista, ja tarkoituskin, yritän tehdä lähipäivinä koosteen vastauksista, kun niitä kevätkokouksessakin kävin lävitse.

      Noin pikaisella rukkastuntumalla kovasti tykättiin uudesta kalustosta ja nelipaikkaisesta kuormattavuudesta (CTL) sekä tykättiin että MIK on hyvä kerho. Kalustopohdinnaksi onkin hallitukselle pähkinää mistä löytää uusi kone mikä kantaa yhtä paljon ja maksaa kohtuullisesti lentää.. Mutta onneksi meillä on kokous tänään niin saamme näitä visaisia pähkinöitä pureskella :)

      Mutta tarkemmin kunhan saan kirjoiteltua tuosta vähän enemmän, nyt näppistä vaanii 2-vuotias joka haluaisi jo lähteä pihalle ;)

      //Tuomas

    • #9835
      Tatu Koiranen
      Participant

      Kyselyn vastauksissa edellytettiin kalustolta mm. halpaa hintaa, nopeutta ja hyvää kuormattavuutta (4h+bensat). Kerho siis ostanee RV10-rakennussarjan ensitilassa ja rakentaa siitä autobensatoimisen lentokoneen kerhotyönä?-)

    • #9836

      Tässä on hiukan yhteenvetoa, kuin nyt tuolla kevätkokouksessakin tuon materiaalin kävin läpi. Toki näissä on aina muistettava että jokainenhan löytää aika pitkälti sitä mitä tuolta haluaakin, joten kauhean tarkkoja johtopäätelmiä ei kannata tehdä :-) Mutta “suuret linjat” ovat kutakuinkin seuraavanlaiset:

      Vastauksia tuli kaikenkaikkiaan 74. Vuodenvaihteessa MIK:issä oli 435 jäsentä, joten “äänestysaktiivisuus” oli noin 17 prosentin luokkaa, viime jäsenkyselyssä (taisi olla 2009) vastauksia tuli 80 eli aktiivisuus laski hieman aiemmasta.

      92% vastanneista oli tyytyväisiä Malmin Ilmailukerhoon – eriäviä mielipiteitä oli 4, sama(t? :) kuin vuoden 2009 kyselyssäkin. Samoin 92% piti kerhoamme arvostettuna.

      66% halusi tietoa kerhon asioista sähköpostin välityksellä, loput halusivat seurata kerhon verkkosivujen uutisia. Kukaan ei halunnut kerholta paperipostia kotiinsa. Toisaalta kyselystä ilmoitettiin vain sähköisesti.. :)

      Vähän alle viidesosa ei saa mielestään riittävästi tietoa kerhon toiminnasta ja tapahtumista. Tässä varmastikin säännöllinen “kerhokirje” sähköpostilla www-sivujen uutisten lisäksi auttaisi ongelmaan.

      Miten tärkeitä sinulle ovat… -kysymyksissä eniten esille nousivat koulutus- ja teemapäivät, siistit kerhotilat ja erilaiset ekskursiot.

      Isoin osa lentää mieluiten OH-SRH:lla (35%), loppu jakautuu tasan CTL:n (22%) ja COX:in (23%) kesken. Romeo Hotelin tuntihinta saa kiitosta, samoin kuin siisteys ja avioniikka, toisaalta pieni kuormattavuus on yleisimmin mainittu huono puoli. Tango Liman hyvä kuormattavuus saa vastaavasti kiitosta vaikka koneen ikää osa katsookin jo vähän kaltoin.

      Pari vastaajaa mainitsi ongelmaksi ELT-hätälähettimen puutteen, joka tullaankin korjaamaan hankkimalla moiset CTL:ään ja SRH:hon jotta niillä lentäminen Viroon onnistuu jatkossa.

      Suurin osa vastanneista (>75%) haluaisi nähdä uutta kalustoa kerhossa seuraavan kahden vuoden sisällä. Uuden kaluston rahoittamiseksi vastanneet olisivat valmiit maksamaan hiukan korkeampaa tuntihintaa, mutta yli 20 euroon venyisi vain 7 prosenttia. Toisaalta yli kymppiin olisi valmiita yli puolet vastanneista.

      Moottorikysymys (bensa vs diesel) hajotti vastaukset kuin varpusparven ja tuntuu että mielipiteitä on kumpaankin suuntaan, sekä paljon skaalan keskeltä. Veikkaan että tarvetta on sekä bensa- että dieselkalustolle, tulevat lentotuntimääräthän sen näyttävät miten nuo lentävät.

      Muutoin kaluston suhteen toivottiin eniten hyvää kuormattavuutta kuten Tatu mainitsikin, matkalentoon soveltuvaa nopeutta ja edullista hintaa. Toki ei moderni kalusto ja avioniikka kovasti vastustustakaan aiheuttanut. Kaluston siisteys sai myös ääniä, ja se on tietenkin asia mihin kaikkein eniten vaikuttaa meidän jokaisen asenne ja kaluston käsittely – koneita siistitään ja pestään sisältä ja ulkoa talkootyönä. Ulkopuolisten koneiden vuokraus (PJX jne) koettiin tärkeäksi ja sitä toki aiotaan jatkaa jatkossakin.

      Kerhon “mission” koki myös järkeväksi suurin osa vastaajista.

      Tässä onkin hyvä pähkinä purtavaksi hallitukselle, tarkoitus on tutkia eri vaihtoehtoja ja yrittää saada aikaan realistinen ja toimiva ehdotus kalustostrategiaksi. Toisaalta tämän hetkiset realiteetit ja toivotut ominaisuudet eivät tee konetyypin valinnasta ihan helppoa .. ;) Hyviä ideoitahan toki voi vaikka pohtia tässä, ei pöydällä ole koskaan liikaa vaihtoehtoja joista alkaa rajata sopivia..

      Yritän saada nuo sanalliset vastaukset myös luettavaksi, jos siihen on kiinnostusta?

      // Tuomas

Viewing 3 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .