Skip to content

Kone vietiin nenän edestä

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Kone vietiin nenän edestä

• This topic is empty.
Viewing 6 reply threads
  • Author
      Sami Salonen
      Member

Olin varannut SRH:n lauantaina 27.10.2012 klo:13.00- 15.00. Kävimme lentämässä toisella koneella ja tulimme hallin eteen n. klo 12.15, jolloin SRH oli jo tullut 11.00-13.00 varaukselta takaisin. Kävin tarkastamassa polttoaineet ja menin tekemään lentosuunnitelmaa. Ihmettelinkin miksi plaania ei saanut tehdyksi klo 13.00, vaan piti siirtää 13.30 alkavaksi. Menin syömään ja huomasin ravintolassa, että SRH lähti lentoon muutamaa minuuttia vaille 13. Odottelin hallin edessä 13.25 saakka, jonka jälkeen peruin varauksen ja plaanin, kun konetta ei ruvennut näkymään. Olisi kiva tietää miten joku kehtaa viedä koneen toisen vuorolla. Sieltähän se koneen kirjasta näkyy, kuka koneen otti, eli aion kyllä kysyä asianomaiselta syytä moiseen toimintaan. Olisi ollut vielä kaunis keli lentää.

Pasi Ronkainen
      Participant

Tunnustan. Elämäni ensimmäisen kerran tulin varastaneeksi 30 minuuttia seuraavan henkilön lentoaikaa. Tosiaan laskuun tultiin n. 1330. Olen todella pahoillani teostani. Toivottavasti saan anteeksi sinulta Sami. Lupaan tarjota sinulle munkkikahvit kalliissa Hello Cafeteriassa, kun tapaamme seuraavan kerran. Ymmärrän, että aiheutin sinulle mielipahaa. Toivottavasti voimme olla ystäviä jatkossakin, vaikka tämä ensi kohtaaminen tapahtuikin julkisella foorumilla. En puolustele tekoani millään tavalla. Keli oli upea kuten mainitsitkin. Kone oli n. 1332 aikoihin hallin edessä eli ei ilmeisesti jäänyt kovinkaan monesta minuutista kiinni, että olisimme nähneet toisemme. Tunnen piston sydämessäni, kun sinulta jäi lento lentämättä. Seuraavalla kerralla teen pidemmän varauksen, että en aiheuta kenellekkään mielipahaa. Toivonkin, että tämän tyyppiset asiat voidaan keskustella miesten kesken, vaikka näin internetaikaan tulee kiusaus laittaa näitäkin asioita keskustelufoorumille. Toivottavasti kaikki voimme oppia tästä tapauksesta. Itse ainakin opin.

Pasi Ronkainen
      Participant

Itsellenikin on joskus käynyt niin, että olen saanut koneen käyttöön myöhemmin, mutta en ole viitsinyt lähteä ruotimaan sitä keskustelupalstalla. Tästähän saadaan mielenkiintoinen viestiketju aikaiseksi.

Pasi Ronkainen
      Participant

p.s Ensimmäinen kerta, kun osallistun ilmailukerhon keskustelupalstan keskusteluihin.

Sami Salonen
      Member

“Itsellenikin on joskus käynyt niin, että olen saanut koneen käyttöön myöhemmin, mutta en ole viitsinyt lähteä ruotimaan sitä keskustelupalstalla. Tästähän saadaan mielenkiintoinen viestiketju aikaiseksi.”

Tuohon voisi sanoa, että ymmärrän kyllä täysin, kun edellinen vararaaja saapuu kentälle lennoltaan myöhässä ja sellainen on ihan ok. Mutta jos toisella on varaus sanotaan nyt vaikka klo 13:00 ja toinen, jolla ei kyseiselle ajalle ole varausta, menee tekemään lentosuunnitelman lähteäkseen klo 13:00, on se minusta väärin.

Marko Einamo
      Member

Tuli mieleen että puhelinnumerot löytyy varauskirjasta. Eikös tuo asia olisi selvinnyt kysymällä puhelimitse.

Antti Huttunen
      Participant

No innokkaita lentäjiä paljon ja paljon varauksia ja kaunis keli houkuttaa.. joskus noin saattaa lipsahtaa käydä mutta yritetään tänä vuonna lukee varauskirjat huolella ;) Lennellään!

Viewing 6 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .