Skip to content

Koneiden yhteiskäyttö päättyy PIK:n ja FLK:n kanssa 31.3.

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Koneiden yhteiskäyttö päättyy PIK:n ja FLK:n kanssa 31.3.

  • This topic is empty.
Viewing 12 reply threads
  • Author
    Posts
    • #9047
      Miika Asunta
      Participant

      Kerhon hallitus on 1.3.2014 lukien irtisanonut kaluston ristiinvuokraussopimukset Polyteknikkojen ilmailukerhon ja Finnairin lentokerhon kanssa. Irtisanomisaika on 30 vrk.

      Kerholaisten käytöstä poistuvat siis FLK:n Beechcraft Debonair OH-BDA sekä PIK:in C152 OH-CAO ja DA40 OH-DDS.

      Vastaavasti näiden kerhojen jäseniltä poistuu mahdollisuus lentää OH-SRH:lla. OH-STL:n yhteiskäytöstä ei ole ollut sopimusta.

      Käyttö on ollut todella vähäistä, ja paperityöt aiheuttavat kohtuuttomasti ylimääräistä työtä.

      Miika Asunta

      puheenjohtaja

    • #10198
      Ilia Prokhorenko
      Participant

      Excuse me, my Finnish is sooo poor and Google Translate is not good enough. Do you mean I cannot rent the OH-DDS anymore? I can still log on to the PIK’s aircraft reservation page…

    • #10199
      Pietu Pohjalainen
      Participant

      Harmi homma, laajempi konevalikoima on ollut jäsenistölle etu.

      Ilia: yes, thats right. The ending date is at 30.3.

    • #10200
      Ilia Prokhorenko
      Participant

      It’s a pity, I loved flying OH-DDS.

      Pietu: thanks.

    • #10201
      Teemu Jäntti
      Participant

      Ymmärtääkseni mikkiläiset eivät de facto ole juurikaan käyttäneet tätä optiota. Tämän vuoksi on MIK:n jäsenten etu, että henkilö, joka haluaa lentää OH-STL:llä, on MIK:n jäsen. Jäsen- ja kalustomaksut ovat merkittävä tulonlähde kerholle – miksi antaa sellaisten henkilöiden käyttää kalustoa, jotka eivät suorita jäsen- tai kalustomaksua kerhollemme?

      Kun yhtälöön lisätään ristiinvuokrauksesta aiheutuva byrokratia ja se tosiasia, että STL lentää todella paljon, niin mielestäni hallitus teki fiksun päätöksen.

      Ilmailuterveisin

      Teemu

    • #10202
      Pietu Pohjalainen
      Participant

      STL ei ole kuulunut ristiinvuokraussopimukseen, joten perustelusi ei oikein lennä.

      Käytännössä tietysti diili on vuosien mittaan huonontunut: DDS tuntuu olevan aina määrittämättömän pituisessa huollossa ja PJX myytiin vekka. Kun MIK:illä on omasta takaa DA40-kone, niin tyyppikirjon laveudellakaan ei voi puuhaa perustella.

      Eli ei tätä päätöstä varmasti perusteettomasti ole tehty.

      T. Nimim. Tiimaa 199,5h ja BDA:n tyyppikurssille oli se 200h raja.

    • #10203
      Ilia Prokhorenko
      Participant

      The main advantage of the DDS was its availability. While it is really difficult to find a vacant spot of time to book MIK’s aircraft, DDS could be booked even a year in advance, but this is not the main aspect: it was just available, vacant most of the time. You could come and fly it. Although it is an obvious benefit for MIK that its aircraft are on such a high demand, but this prevents some flyers from using them frequently, especially when you cannot plan too long (even 2 weeks) in advance. Also MIK members have a restriction for advance booking for no more than 2 weeks in advance, but for some reason some of them do not have this restriction. This is why SRH, for instance, goes unavailable for me for almost a month onward :( I wish I could plan for May, which is vacant right now, but the system will not allow me :(

    • #10204
      Teemu Jäntti
      Participant

      “STL ei ole kuulunut ristiinvuokraussopimukseen, joten perustelusi ei oikein lennä.”

      Ok, my bad. Muuten oli hyvä perustelu mulla ;)

      t. Teemu

    • #10205
      Niko Ikonen
      Keymaster

      Ilia,

      What restriction? We do not have any technical restriction in our booking system. We just have guidelines how reservations can be made (no long reservations without approval, at least 2 hours flight time per day for full day reservations and limited number of weekend reservations)

      Niko Ikonen

    • #10206
      Ilia Prokhorenko
      Participant

      Niko,

      I must be mistaken. I have just tried and could book SRH for the May 1st . I am somewhat puzzled, but it looks like I confused something, apologize for this.

      Given the corrected information :) , my previous message should then have this point: when you suddenly decided to go to the airport and fly, you would normally find all the MIK’s aircraft busy, but DDS would be usually waiting for you in the hangar. That’s why it was useful. But, nevertheless, I understand that it brought no income to MIK.

    • #10207
      Ilia Prokhorenko
      Participant

      Are the cross-club agreements really closed now? I can still log on to PIK and book the OH-DDS and it is still on the price list.

    • #10208
      Miika Asunta
      Participant

      We obviously do not have control of the PIK booking system (Lentomaatti), as it is maintained by PIK. It is their resonsibility to remove MIK users from their booking system.

      Thanks for pointing out the price list – there seem a to be a lot of stuff that need to be updated every now and then.

      Miika

    • #10209
      Ilia Prokhorenko
      Participant

      Okay, thanks, Miika, this is understood.

Viewing 12 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .