Skip to content

Puuttuva tai virheellinen merkintä lentopäiväkirjassa

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Puuttuva tai virheellinen merkintä lentopäiväkirjassa

• This topic is empty.
Viewing 1 reply thread
  • Author
      Sami Launonen
      Participant

Hei,

Olin näköjään tehnyt tällaisen, virheellisen merkinnän koneen lentopäiväkirjaan…

Yritin katsella mitähän sinne oli tullut laitettua, mutta en löytänyt mitään vihjettä siitä mitä olin sinne laittanut. Virheen laatu ei näy kuin korjaajan kommentissa.

Olisiko mahdollista saada vaikka maili – joka kaikilla varmasti on kerhon tiedoissa – siitä mitä on kirjaillut lentopäiväkirjaan ?

Kerhokirjeessäkin oli asiasta viestiä “. Puuttuvasta tai virheellisestä peritään virhemaksu, joka on tällä hetkellä 10 euroa, mutta joudumme harkitsemaan sen korotusta, jos virheiden määrä pysyy korkeana.”

Harva meistä, ei niin aktiivisista käy katsomassa mitä kirjattua tuli, mutta jos se näkyisi mailissa, tilanteen korjaaminen olisi paljon todennäköisempää.

S

Niko Ikonen
      Keymaster

Hei,

sähköiseen lentopäiväkirjaan tosiaan merkitään korjauksen yhteydessä syy. Tarkensimme juuri ohjeistusta kirjauksen osalta, että siitä ilmenisi tarkemmin tehty korjaus “Korjattu lentoonlähtöaika 1020->1050 lentopäiväkirjan pohjalta”. Täysin puuttuneista merkinnöistä on tähänkin asti jo lukenut “Lisätty puuttuva merkintä lentopäiväkirjan perusteella”. Nämä täysin puuttuneet lennot ovatkin olleet se suurin ongelma ja väärin syötetyt lentoonlähtö/laskuajat melko harvinaisia.

Nämä viestit eivät nähtävästi ole näkyneet itse laskuriveillä. Korjaamme tämän seuraavaan versiopäivitykseen.

Ohjeistuksena on tehdä merkinnät heti lennon jälkeen ja viimeistään päivän päätteeksi sähköiseen lentopäiväkirjaan huolellisuutta noudattaen. Omat merkinnät voi tarkistaa “Selaa omia lentoja” sähköisestä lentopäiväkirjasta, jos ei muista mitä on jo kirjannut.

Niko Ikonen

Viewing 1 reply thread
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .