Skip to content

Yksinlentotiimaa PPL koulutukseen

Malmin Ilmailukerho ry Forums Keskustelu Yksinlentotiimaa PPL koulutukseen

• This topic is empty.
Viewing 1 reply thread
  • Author

Olisi saatava vähintään 10 h valvottua yksinlentotiimaa PPL:ää varten. Lennonopettajni Johan Stude on lomalla Juhannuksesta eteenpäin, jolloin harjoitteluun jää pitkä aukko ja tietenkin lupakirjan osaaminen viivästyy. Olen ymmärtänyt, että kuka tahansa kerhon opettajista voisi valvoa lentojani, mutta ongelma on saada sää, kone ja valvoja sovitetuksi aikatauluuni.

Voin tietenkin soitella läpi kaikki kerhon lennonopettajien luettelossa olevat opettajat, mutta voisi kuvitella, että tälle olisi tehokkaampikin mentelmä, josta en tiedä tai jota ei vain ole otettu käyttöön.

Koska sama opettaja voi valvoa useampaa (max. 3) oppilasta, niin auttaisi tietenkin, jos tietäisi mitä muiden koneiden varauksien taakse kätkeytyy, nythän tiedetään vain oppilaan nimi, ei opettajan.

Toinen vaihtoehto olisi, että varaisin koneen ja ilmoitaisin valv ojan tarpeesta täällä tai jossain muualla ja se lennonopettaja, jolle aika sopii ja on valmis ottamaan valvontavastuun ilmoitaisi siitä joko minulle tai listalle tai molemmille.

Minun kannaltani akuutit päivät olisivat juhannuksen jälkeen 27.6 – 10.7. Löytyykö täältä apua?

– Lauri Tarkkonen

Huomasin, että jos varaukseen kirjoitaa tekstiä Description kentään, niin se näkyy kun varausta koskettaa hiirellä. Tätä voisi hyvin käyttää edellä kuvaamani ongelman ratkaisemiseen, jos varaaja merkitsisis koululennon opettajan, niin muut voisivat nähdä, ketkä lennonopettajat ovat paikalla ja silloin kysyä, jos vaikka voisivat oheisesti valvoa muita.

Minun ongelmani ratkesi hienosti, Harri Pottonen valvoi ja lensi kanssani puuttuvat lennot ja Antti Kähönen lennätti lentokokeen ja nyt odotten vain Trafin toimia.

Viewing 1 reply thread
  • You must be logged in to reply to this topic.

Aihe: .