Skip to content

Vilho Järvinen

Forum Replies Created

Viewing 25 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Medikaali Tallinnasta 110€ #11275
    Vilho Järvinen
    Participant

    Aavalla tänään tutkimukset, labrat, EKG ja audiogrammi yhteensä 363,90 eur.
    Siihen sitten Traficomin 120eur? päälle niin ollaan aika lähellä 500eur.
    Ei haittaisi vaikka joku keksisi hieman huokeamman vaihtoehdon seuraavan vuoden aikana…

    in reply to: Medikaali Tallinnasta 110€ #11270
    Vilho Järvinen
    Participant

    Ei ole enää vaihtoehtoja Virossa. Yritin varata aikaa Qvalitakselta, mutta ovat kuulema ainoa ilmailulääkäriputiikki Virossa ja varaavat kaikki ajat Virolaisille…

    Vilho

    in reply to: HYVÄÄ JOULUNAIKAA. #11257
    Vilho Järvinen
    Participant

    Kerholla keskiviikkoisin käy joitakin aktiiveja.
    Kiikala aktivoitunee helmikuussa kun kiitotiet aurataan.
    Eli hiljaista on, mutta toivottavasti taas aktivoituu kevätauringon myötä.

    Vilho

    in reply to: Aero Friedrichshafen 2022 ryhmämatka #11212
    Vilho Järvinen
    Participant

    Moi,

    Tarkoituksena olisi lähteä (kuten pari viimeistäkin vuotta), mutta lähden todennäköisesti itse lentäen.

    Vilho

    in reply to: IHQ Hyvinkäällä & STL pian Vantaalle #10992
    Vilho Järvinen
    Participant

    Hyvin selvensi, kiitos.

    Vilho

    in reply to: IHQ Hyvinkäällä & STL pian Vantaalle #10985
    Vilho Järvinen
    Participant

    Ehkä vähän taustoitusta/tiedotusta olisi paikallaan… ensin haettiin lupaa rakentaa kerhotiloja Pyhtäälle (ja sen suhteen tuntui olevan positiivisia odotuksia) ja seuraavaksi koneet sijoitellaan muualle?
    Neuvottelut eivät edenneet odotetusti, tuli kapuloita rattaisiin vai kukaan ei löytänyt Pyhtäälle?

    Vilho

    in reply to: Kerhon toiminta Pyhtäällä #10928
    Vilho Järvinen
    Participant

    Mainostan vielä sen verran että Moottoripurjelentäjillä on osuuksia mopuista myynnissä. Investointi on alle tonnin, vuosimaksu n. 400 euroa ja tuntihinta 40-50 euroa.. niillähän pääsee sitten nopeammin Pyhtäällekin lentämään MIKin koneilla. 🙂
    (Koneilla saa myös pidettyä SEPin voimassa.)

    in reply to: Kerhon toiminta Pyhtäällä #10927
    Vilho Järvinen
    Participant

    Nummelassa oli jo kahdelle koneelle sovittu hallipaikat ja halleja rakennetaan lisää. Muutenkin kenttä kehittyy, kiitotiet ovat saaneet uuden asfaltin, sääasema ja ceilometri löytyy ja valoja asennetaan (olin itse viikko sitten kaivamassa monttuja talkoissa).

    Ongelma on valitettavasti tuo ympäristölupa, joka rajoittaa operaatiomääriä ja polttoaineiden käsittelyä merkittävästi. Kuulopuheiden perusteella uusi lupa olisi haussa, mutta käsittely ottanee pari vuotta.

    Eli lyhyellä tähtäimellä tilanne on käsittääkseni se, että hyviä vaihtoehtoja (länsipuolella asuville MIKkiläisille) ei ole. Toivottavasti Nummelaan saadaan uusi ympäristölupa ja sitä kautta se vaihtoehto auki.

    Sinänsä Nummelassakin tilanne on stabiili, kentän vuokrasopimus on juuri uusittu 30 vuodeksi (mikäli muistini ei petä) ja ympäristöluvan puitteissa kenttä ja toimijat ovat aktiivisia ja toimintaa kehitetään aktiivisesti.

    in reply to: Kerhohuoneen vuokrasopimuksen tilanne? #10770
    Vilho Järvinen
    Participant

    Kyllä, ei muutosta sen suhteen.

    Parempaa Uutta Vuotta!

    Vilho

    in reply to: Kerhohuoneen loisteputkivalot? #10752
    Vilho Järvinen
    Participant

    Ilmeisesti kiinnike sulanut kuumuudessa. Korjaaja tulossa.

    Valoja ei saa käyttää kunnes korjattu.

    in reply to: Friedrichshafen Aero 1.-4..4.2020 #10724
    Vilho Järvinen
    Participant

    Joo, sain tuon saman SMLL viestin… Pikkasen harmittaa kun aika kovasti odotin tuonne pääsyä.

    Seuraavaksi ihmettelemään mistä saa rahaa takaisin.

    Vilho

    in reply to: Friedrichshafen Aero 1.-4..4.2020 #10721
    Vilho Järvinen
    Participant

    Reissu alkaa selkeytymään:

    Helsinki – Stuttgart Ke 01.04. 16.45-18.20 AY1453

    Vuokra-autolla Stuttgartista Meersburgiin (n. 20km/30 min. Friedrichshafenin lentokentältä)

    Majoittuminen täällä: https://www.airbnb.fi/rooms/33902698

    Messuilla to, pe ja la iltapäivään asti jos katseltavaa riittää

    Stuttgart – Helsinki La 04.04. 19.10 – 22.40 AY1454

    Kustannukset:

    n. 240€ lento (tai 30 000 pistettä)

    Auto 30€/henki (jos kolme Stuttgartista)

    Majoitus 109€/henki (oma sänky, 2 hengen makuuhuone, jos neljä majoittuu)

    (Messut n. 50€/3 päivää)

    Meitä on nyt kolme lähdössä, joista 2 Stuttgartin kautta.

    Yksi mahtuu siis vielä mukaan jos löytyy kiinnostunut.

    Vilho

    in reply to: Myydään hyvä lentolaukku 25€ #10727
    Vilho Järvinen
    Participant

    Hep. Voisin ostaa tuon kuljeksimasta.

    Vilho

    in reply to: Friedrichshafen Aero 1.-4..4.2020 #10719
    Vilho Järvinen
    Participant

    Kiinnostaa kyllä. Itse lentäen vai reittikoneella?

    in reply to: 2020-jäsenmaksun lasku? #10718
    Vilho Järvinen
    Participant

    Moi,

    Ei ole lähetetty. Vaihdamme kerhon taloushallinnon järjestemän, joka vie hieman aikaa. Pyrimme lähettämään laskut tammikuun aikana.

    Vilho (Rahastonhoitaja)

    in reply to: Jäänpoistoliuokset #10706
    Vilho Järvinen
    Participant

    Viime viikon maanantaina testasin ensimmäistä kertaa tuota yllä olevassa linkissä olevaa ainetta.

    Edellinen lentäjä oli perunut lennon siivissä olevan jään takia. Käytin n. 1,5 litraa ko. ainetta joka sulatti jään pois. Lyhyellä lennolla ei jäätä muodostunut, mutta heti laskun jälkeen siivet luonnollisesti jäätyivät taas. Jos siis meinaa käydä jossain ja pysähtyä, kannattaa varata ainetta reilusti mukaan. Kuomu oli lämmittimen ja pressun ansiosta sula, mutta ainakaan käsikirja ei kiellä aineen käyttöä kuomuun (tai muihinkaan osiin).

    in reply to: Jäänpoistoliuokset #10704
    Vilho Järvinen
    Participant

    kuinka paljon litkua suunnilleen menee per kerta?

    Käytätkö laimentamattomana?

    Saako noita käyttää myös ikkunoihin?

    Kiitos,

    Vilho

    in reply to: Lentäminen länsinaapureissa #10686
    Vilho Järvinen
    Participant

    Pari vuotta sitten käytiin STL:llä viikonloppureissu Norjassa. Perjantaina EFHF-ENTO ja siitä lauantaina rannikkoa pitkin ylös. Sunnuntaina ENVA – ESNO kautta kotiin.

    Kaikki toimi hienosti, lennonjohto palveli, eikä maksutkaan muistaakseni olleet erityisen suuria.

    Mieleen jäi lähinnä hyvä reissu ja mahtavat maisemat.

    VFR guiden luin ennen lähtöä, mutta meille ei sattunut säidenkään osalta mitään yllätyksiä.

    in reply to: Pietari #10682
    Vilho Järvinen
    Participant

    Muistan hämärästi lukeneeni jostain että Venäjä olisi tänä vuonna höllentänyt noita säännöksiä ja mietin itsekin että olisi kiva käydä siellä lentelemässä. Panu ehkä on tätä jo selvittänyt?

    Onko käsitystä mitä tuollainen vakuutuksen laajennus kustantaisi?

    in reply to: Matkalentoa huomenna 10.07. #10680
    Vilho Järvinen
    Participant

    Käytiin Kuressaaressa lounaalla (matkalla TGL EEKA).

    Kiva ja helppo päiväkohde, lentosää mainio.

    in reply to: Matkalentoa STL 9-12.6 #10663
    Vilho Järvinen
    Participant

    Kiinnostaisi kyllä, mutta työt haittaa harrastuksia…

    in reply to: Nummijärvi Fly-in 9.-10.3.2019 #10622
    Vilho Järvinen
    Participant

    Ymmärrän kyllä että jos kone hajoaa niin se jää hajoamispaikkaan kunnes on korjattu.

    Mitä en vielä (mm.) ymmärrä on:

    – Liittyykö STL:län käyttöön jokin huollon jälkeinen riski (ei vielä varmuutta toiminnasta huollon jälkeen tai ECU ongelmia ilmennyt huollon jälkeen)?

    – Koskeeko tämä riski/rajoitus erityisesti STL:ää vai kaikkia kerhon koneita? Voiko esim. IHQ:ulla lentää tuonne mutta STL:llä ei?

    – Liittykö riski STL:n ulkona yöpymiseen (sähköissä)? Jos näin on, pitäisikö selkeästi sanoa että STL:ää ei saa talvella säilyttää yli 3 tuntia kuin lämmitetyssä hallissa (talvioperoinnin ohje viittaisi muuta)?

    – Onko ongelma se että jäiden oletetaan sulavan ennenkuin mahdollinen ongelma saadaan korjattua?

    – Jos esim. ECU failure iskee sisätilan lämmityksestä huolimatta, onko Eteläpohjanmaalaiselle järvenjäälle vaikeampi saada apua kuin esim. Pokan kentälle (EFPA)?

    – Pitäisikö STL:llä (tai kaikilla kerhon koneilla) lentää vain lentokentille joille pääsee reittilennoilla tai muilla julkisilla kätevästi, jotta huollon saa helposti tarvittaessa paikalle?

    En kysy näitä vänkääkseni vastaan tai kettuillakseni, vaan oppiakseni ja ymmärtääkseni. Uskon että selkeistä linjauksista olisi hyötyä myös muille lentoretkiä suunnitteleville.

    Vilho

    in reply to: Nummijärvi Fly-in 9.-10.3.2019 #10620
    Vilho Järvinen
    Participant

    Lukaisin ohjeet talvioperointiin ja varmistin että koneeseen saa sähköt (lämmittimet ohjaamoon).

    Jos tämä ei riitä niin muutetaan suunnitelmia, mutta olisi hyvä että olisi selkeät ohjeet/linjaukset mitä voi ja ei voi tehdä.

    Vai liittyykö tähän joitain muita riskejä joita en hahmota?

    Vilho

    in reply to: Kimppalentämistä #10571
    Vilho Järvinen
    Participant

    WhatsAppia kun ei vielä ole niin kysytään täällä… Varasin STL:n perjantaina 19-22.

    Kiinnostaako ketään lähteä pyörähtämään jossain n. tunnin päässä?

    Vilho

    in reply to: SEP SEA 2019 #10564
    Vilho Järvinen
    Participant

    Meitä on tällä hetkellä kolme kiinnostunutta.

    Kouluttaja kehotti olemaan yhteydessä ensi keväänä. Pidetään keväällä joku suunnittelutilaisuus kerholla ja haarukoidaan sopiva aikataulu kiinnostuneiden kesken. Alennusta hinnoista voidaan kysellä kun lähtijöiden lukumäärä tiedossa (toki sitova ilmoittautuminen vasta kun tiedetään hinta).

    Vilho

Viewing 25 posts - 1 through 15 (of 37 total)

Aihe: .