Skip to content

CTL jälleen käytössä

Tiistaina CTL sai uuden varakaasuttimen vanhan viallisen tilalle ja kulutuslukemat sekä käynti normalisoituivat. Tiistai-iltana suoritetulla 1h 4min testilennolla kone kulutti 37l polttoainetta 65% teholla (2400 rpm) laihennettuna. Polttoainetta kului jostain syystä oikeasta tankista huomattavasti enemmän. Konetta tankatessa lennon jälkeen meni vasempaan 8 litraa ja oikeaan loput eli 29 litraa.

Kone on siis nyt lentokelpoinen. Muistakaa, että toiminta-ajaksi kannattaa mieltää 3.5 tuntia aikaisemman 4h sijaan.Laihennusvipu on mallia kierrettävä, jolla on hyvä laihentaa pikkuhiljaa ja tarkasti. Lisäksi muistuttaisin, että laippojen max. liike on rajoitettu 30 asteeseen aikaisemman 40 asteen sijaan. Kone on vielä sisäänajossa, joten reipasta matkalentotehoilla lentämistä: ei läpilaskuja eikä moottoria jäähdyttäviä osateholiukuja ennen ensimmäistä 50h huoltoa.

Koneella pääsee nyt tosi rivakasti liikkeelle. Kahdella hengellä kiitotieltä 09 lähdettäessä täysillä tankeilla oli renkaat ilmassa ennen kiitoteiden risteystä ja kiitotien päässä oli jo 500ft korkeutta kevyesti. Matkanousunopeutta mittailin lennolla 1000-1200 jalkaa minuutissa noustessani 1000 jalasta 2000 jalkaan.

Käyttökokemuksia otetaan mieluusti vastaan keskustelupalstalla tai kalusto@mik.fi osoitteeseen.

Hyviä CTL lentoja kaikille.

Kalusto (Marko Einamo)

Aihe: Jäsenuutiset, Kalusto.