Skip to content

OH-COX malmilla

OH-COX edestä

Kone on nyt sitten käytössä. Tässä joitain ohjeita ensimmäisille 50h lennoille.  Operointi 25 h suoralla öljyllä (Löytyy koneesta), öljynvaihto ja seuraava 25 h edelleen suoralla öljyllä 50 h asti sitten normaali öljy. Ei taitolentoa eikä maaliinlaskuja/läpäreitä ensimmäisen 50 h aikana.

Tietopaketti sisäänajosta

Moottorin sisäänajo ei ole hellävaraista hommaa vaan moottoria tulee käyttää matkalento tehoilla pitkiä jaksoja yhtäjatkoisesti. Ensimmäisten tuntien aikana koneen Männät/männänrenkaat, sylinterit ja nokka akseli yms. osat joissa metalli on metallia vasten mukautuvat lopullisesti toisiinsa . Tämä “työstö” tapahtuu vain moottorin ollessa kuumana pidempiä jaksoja yhtämittaisesti. Sisäänajon aikana moottorissa käytetään ns. suoria öljyjä (hiovaa öljyä) joka edes auttaa sisäänajoa. Öljy vaihdetaan tiheämmin jotta mahdollisesti irronnut metalli puru ja suojarasvat yms. saadaan poistetuksi voitelujärjestelmästä ja öljysuotimesta. Epäonnistuneen sisäänajon korjaaminen edellyttää sylinterien hoonauksen ja uusien männänrenkaiden asentamista ja sisäänajon uusimista. Hyvin suoritettu sisäänajo takaavat tiiviin moottorin, jossa on hyvät puristukset ja pieni öljynkulutus.

Hyviä lentoja uudella moottorilla.
t:Kalusto

Ps. Ei sitten naarmuteta sitä uutta tuulilasia , eli hellä pesu runsaalla vedellä. Ei saa hangata !

Aihe: Jäsenuutiset, Kalusto.